پروژه نظری: بررسی نمایش در دوره ی قاجار (سیر تحول نمایش از بازیهای نمایشی تا تئاتر) پروژه عملی: نمایش نان و جان
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
- نویسنده مهران فیروزبخت
- استاد راهنما سعید کشن فلاح اسماعیل بنی اردلان
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1388
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
سیر تحول حضور زنان در تئاتر ایران ( از نمایشهای زنانه تا تئاتر اروپائی )- پروژه عملی :کارگردانی نمایش" دعوت"
از جمله مسائلی که در بررسیهای تاریخ از دیرباز تا کنون در ایران بحث گسترده ای درباره آن صورت گرفته است، نقش زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی است ، اما در این بررسی ها به حضور زنان در فعالیت های فرهنگی و هنری به ندرت پرداخته شده است. از جمله حضور زنان در تئاتر ایران. در این پژوهش که تحت عنوان سیر حضور زنان در تئاتر ایران است، به این مقوله می پردازیم. این رساله مشتمل بر سه فصل است . فصول ابتدایی...
15 صفحه اولقراردادهای نمایشی در نمایش نوی ژاپن - پروژه عملی:کارگردانی نمایش "حراج"
این پژوهش که به روش توصیفی تحلیلی و با استفاده از منابع کتابخانه ای و اینترنتی (لاتین و فارسی) انجام شده است درباره مفهوم قرارداد در نمایش و خصوصا نمایش نوی ژاپن می باشد و شیوه های بازیگری و استفاده از ماسک و دکور و غیره با توجه به فلسفه های غالب بر فرهنگ ژاپن تا حدودی مورد بررسی قرارگرفته است. در این پژوهش برای اولین بار با جزئی ترین قراردادهای موجود در نمایش نو روبرو خواهید شد. پژوهشهای موجود...
15 صفحه اولبررسی نقش عناصر بیان نمایشی در تئاتر کودک و نوجوان با رویکرد نمایش درمانی
این مقاله به بررسی نقش عناصر بیان نمایشی در تئاتر کودک و نوجوان، با رویکرد تئاتر درمانی پرداخته است. در ابتدا تعریفی از هنر تئاتر ارائه میدهد و بعد از آن به تشریح عناصر بیان نمایشی میپردازد. سپس با توجه به اینکه تئاتر کودک و نوجوان به دلیل نوع مخاطب خاص آن از جهات بسیاری میتواند مورد بررسی قرار گیرد، به ویژگیهای این گروه سنی اشاره میکند. براین اساس مفاهیم، روشها و ساختار تئاتر کودک و نوجو...
متن کاملنمایش شخصیتها (شخصیتپردازی نمایشی) در سووشون
سووشونِ سیمین دانشور، از جمله رمانهایی است که حضور شخصیت، در آن بسیار پررنگ است و نویسنده، از شخصیتپردازی- به ویژه شخصیتپردازی نمایشی- برای تقویت ساختار اثر و انتقال بهتر معنا، بسیار سود برده است. شخصیتپردازی به دو شیوهی گزارشی و نمایشی انجام میشود. شخصیتپردازی گزارشی بهوسیلهی توصیف مستقیم و شخصیتپردازی نمایشی بهکمک برخی از تکنیکهای ویژه (از جمله گفتگو، عمل، صحنهپردازی، نام، لحن و ...
متن کاملمسئله ی تقلید و مشارکت تماشاگر در نمایش های ایرانی – پروژه عملی: کارگردانی نمایش «هنرمند گرسنگی»
میمسیس (تقلید) یکی از مفاهیم بحث انگیز در تاریخ اندیش? بشر است. این مفهوم با در نظر داشتنِ پیشینه ای که در دانش و فرهنگ غرب دارد، از چهار بُعد در نمایش های ایرانی قابل بررسی است: 1- مفهومِ «تشبّه»، قرابتِ عمیقی با برخی از مفاهیمِ سنتیِ «میمسیس» غربی دارد. تشبّه به امامان (ع)؛ تشبّه به کفار و دشمنان ائمه و تشبّه مردان به زنان؛ از مسائل مناقشه برانگیز فقهی هستند که شاهد حضورِ آن ها در تعزیه نیز هستیم. اهمیتِ...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023